יונדאי Ioniq 5 N כמעט מוכן להופעת בכורה, וסרטון המראה את ה-EV נסחף על פני חלק קפוא של שוודיה נותן לנו מושג טוב יותר מה הוא יכול לעשות. יונדאי רומזת שהלקחים שהיא למדה מהראלי חלחלו ל-EV הראשון של חטיבת ה-N שלה.

אל תשים לב להערת הפליטה הנשמעת לאורך הסרטון: היא מגיעה מה-i20 שהחברה הדרום קוריאנית מקיימת באירועי אליפות העולם בראלי (WRC) ברחבי העולם. ה-Ioniq 5 N הוא חשמלי לחלוטין, כך שהוא נסחף בשקט לצד אחיו המתחרים. הוא מכוסה בהסוואה אך אנו יכולים לדעת שהוא בולט מהדגם הרגיל עם ערכת גוף במראה ספורטיבי יותר הכוללת פגוש קדמי עמוק יותר, חצאיות צד וספוילר צמוד לגג. גלגלים גדולים יותר, ספציפיים לדגם, הם גם חלק מהחבילה.

יונדאי לא פרסמה מפרט טכני, אבל היא אישרה שההאצ’בק ממותג N תכלול הנעה לכל הגלגלים. אמנם מדובר בספקולציה טהורה, אבל אנחנו משערים שהכוח יגיע מהתפתחות של מערכת המנוע הכפול המותקנת בקיה EV6 GT, שם היא מייצרת 577 כוחות סוס ומומנט של 546 פאונד רגל. שתי המכוניות בנויות על ארכיטקטורת Electric-Global Modular Platform (E-GMP) ולכן ברור שמה שמתאים לקיה מתאים גם ליונדאי. יונדאי יכולה להוסיף גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, והטווח נותר לראות.

טל ציקורל

שינויים פנימיים צריכים לסיים את הטיפול ב-N. עוד לא ראינו את תא הנוסעים, אבל מושבים ספורטיביים לנוסעים מלפנים, תצוגה ספציפית לדגם לאשכול המכשירים, ועיטור במראה ספורטיבי יותר אמורים לייחד עוד יותר את ה-Ioniq 5 N מהגרסה המאולפת שכבר מיוצרת.

יונדאי תשחרר פרטים נוספים על ה-Ioniq 5 N בשבועות הקרובים, וההאצ’בק תערוך את הופעת הבכורה שלה עד סוף 2023.

במבט קדימה, החברה הודיעה כי מנוע ה-2.0 ליטר בעל ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו המותקן ברבות ממכוניותיה שפותחו ב-N ייצא לגמלאות עקב תקנות פליטת פליטות מתהווה; הוא יוחלף על ידי מערכת הנעה חשמלית המסוגלת לספק תפוקת כוח דומה. יונדאי גם מתנסה עם מערכת הנעה חשמלית מימן מכוון עם התמקדות בביצועים, אם כי אין מילה על אם (שלא לדבר על מתי) נראה אותה באולמות התצוגה. היא הציגה את הטכנולוגיה הזו ביולי 2022 על ידי הכנסתה לקונספט בטעם רטרו בשם N Vision 74.